Het verhuizen vergemakkelijken

Verhuizen is één van de meest stressvolle ervaringen die een mens kan meemaken. Het staat gelijk aan een zwangerschap, een dood van iemand die je naast is of een scheiding. Net zoals bij deze gebeurtenissen, kan er bij een verhuizing wel wat hulp gebruikt worden. De hulp komt in de vorm van deze tips.

Dozengebruik

Slim inpakken is het halve werk van elke verhuizing. Het begint al met het hebben van genoeg dozen. Onderschatten hoeveel spullen een persoon heeft is erg makkelijk om te doen, dus neem genoeg dozen mee!

Voor het inpakken zelf is het belangrijk om op twee dingen te letten: een doos voor de eerste nacht en het inpakken van dozen per kamer. Een doos voor de eerste nacht is belangrijk, omdat er zo niet moeilijk gedaan hoeft te worden wanneer je officieel in het nieuwe huis bent getrokken. Geen gedoe met het zoeken van een pyjama, de tandenborstel en het beddengoed, allemaal verpakt in andere dozen. Deze spullen allemaal op één plek hebben betekent rustig naar bed gaan en het uitpakken volledig tot de dag erna laten. Dozen op kamers inpakken zal dit uitpakken makkelijker maken. In plaats van dat er overal rond het huis ingepakte of lege dozen staan en losse spullen, kan er systematisch per kamer gewerkt worden. Dat zorgt voor een stuk meer overzicht.

De planning

Deze tip is misschien wat saai en wordt zeker vaker gezien, omdat het zo belangrijk is. Wanneer de verhuisdatum duidelijk is, kan er een aantal weken van tevoren al een planning gemaakt worden om deze dag wat soepeler te laten verlopen. Begin op tijd, wat kan er wanneer ingepakt worden en wat is wanneer nodig? Door een planning te maken, zullen de kleine dingen ook niet zo snel vergeten worden. Het huren van een verhuislift of verhuisbedrijf, bijvoorbeeld. Een verhuislift Rotterdam is al voorbeeld erg handig te gebruiken. In Rotterdam staan over het algemeen veel flats. Het is best een tegenvaller om erachter te komen dat alle dozen en spullen zelf naar boven moeten worden getild. Hetzelfde geldt voor een verhuisbedrijf. Neem verhuizen Den Haag als voorbeeld, handig voor iedereen die naar Den Haag of een andere plek in Den Haag verhuist.

Zoals gezegd zullen de kleinere dingen niet zo snel vergeten worden wanneer er gebruik wordt gemaakt van een planning. Denk bijvoorbeeld aan het schoonmaken van de koelkast of het overzetten abonnementen, zoals van de televisie en de telefoon. Ook het postadres is een klus die van te voren geklaard kan worden en wat vergeten zal worden tijdens de verhuizing.

Manier van inpakken

De manier van inpakken zal het verschil maken tussen het gebruik van vijf dozen of twintig dozen. Gooi niet alles zomaar in een doos, maar zet het handig neer. Door goed gebruik te maken van de dozen, zal er minder plek opgenomen worden en hoeven er minder dozen gebruikt te worden. Breekbare spullen kunnen bedekt worden met kleding in plaats van plastic. Dit is goed voor het milieu en dan is er geen doos voor de kleding meer nodig! Alles op de verhuizing te vergemakkelijken.

Meer van BNR Comfort

Wat heb je nodig voor het starten van een bouwbedrijf?

Als bouwbedrijf heb je een veelzijdige en beweeglijke branche tot je beschikking. Je kunt natuurlijk enorm veel doen in de bouw, maar het opstarten...

Waar op letten bij het kiezen van een jas?

Het is eigenlijk voor iedereen wel handig om een prettige jas te hebben om gebruik van te maken. Door een prettige jas te hebben...

Processen digitaliseren

Het is erg belangrijk om binnen een onderneming zoveel mogelijk processen te digitaliseren. Door het digitaliseren van bepaalde processen wordt er werk uit handen...

Wat is de beste soort bier?

Er zijn erg veel soorten bier en daarom is het soms lastig om te kiezen uit alle soorten die je kunt hebben. Dit komt...